Alla inlägg under mars 2010

Av Madelene Larsson - 20 mars 2010 15:00

Det känns äntligen som att våren är här på riktigt.

Idag har jag och barna varit på barnklädes loppis och handlat lite kläder åt barna, men det va så mycket folk att jag bara gick in och tog ett par plagg som jag hittade och betalade, sedan gick vi ner på ica och handlade lite fika bröd.

Såå nu har vi precis kommit in från altanen där vi har gjort vår fint.

vi torkade av stolarna och bordet och skottade bort ytterligare lite snö från altanen så nu kan man sitta där ute och mysa dessa fina dagar....ahhh såååå skönt med vår, för å är ju inte sommaren så långt borta.

Av Madelene Larsson - 17 mars 2010 08:00

Ja då var grabbarna i full gång, igår em kom hela lasset med maskiner och dem började borra ner till berg.

I dag fortsätter borrandet och sedan kommer dem och sätter in pannan, fy fan va det ska bli skönt när detta är klartr. Jag är så less på att ha byggjobbare här hemma, det känns som att det aldrig tar slut och på måndag kommer nästa lass med gubbar då är det ventilationens tur att få sig en omgång men sedan ska det väll vara slut för ett tag....Eller nja vi ska ju göra iordning lillemans sovrum och vårat sovrum och ev matrummet också, nåja jag antar att jag får ha huset fullt ett tag till!!!

Huvudsaken är ju att allt blir fint, eller hur??

Snart är det dags att gå ner på dagis med lillgumman och sedan tror jag att det får bli en lång prommis så att man slipper höra detta borrande hela dagen.

Barnen sitter för tillfället och tittar på bompa och jag sitter vid datorn och får sol jäveln i ögonen, men man ska inte klaga på att den är här men va fan har den i mina ögon att göra??

Tack för nu, nu ska jag gå och klä på skrot ungarna så att vi kommer iväg snart

Av Madelene Larsson - 16 mars 2010 10:41

Då var gummeligumman på dagis och lilleman har precis vaknat efter en tupplur ute på altanen.....Vilket strålande väder det är idag!!!

Tog en liten prommenad med lilleman efter dagis lämningen och det var riktigt skönt plus att han han somna i vagnen var ju ett plus.

Nu sitter man här igen och väntar och väntar på dessa gubbar som ska komma och borra efter bergvärme...och vänta det får man ju göra hela tiden, men det är ju som vanligt!!

Det ska bli såååå skönt med bergvärme istället för denna dyra el panna, man blir ju ruinerad på kuppen...ja inte för att det är gratis att installera bergvärme, dem kan också skinna en men men det är väll smällar man får ta.

  

Av Madelene Larsson - 15 mars 2010 12:58

   Tog å färgade håret ihelgen...

Av Madelene Larsson - 15 mars 2010 12:51

Har gjort pannkakor till barnen så nu är alla mätta och belåtna och lilleman har sovit en stund... n u väntar vi bara på N så att vi kan gå ut och gå en stund efter hans jobb, innan det är dags för middag!

Hmmm vad ska man laga idag då??? Frågar man Cass så vill hon bara ha blodpudding och är jag så sugen på det mån tro!!!

Av Madelene Larsson - 15 mars 2010 12:51

Har gjort pannkakor till barnen så nu är alla mätta och belåtna och lilleman har sovit en stund... n u väntar vi bara på N så att vi kan gå ut och gå en stund efter hans jobb, innan det är dags för middag!

Hmmm vad ska man laga idag då??? Frågar man Cass så vill hon bara ha blodpudding och är jag så sugen på det mån tro!!!

Av Madelene Larsson - 15 mars 2010 10:33

Då vart det måndag i dag igen då....vad ska ske denna vecka då???

Ja idag är det bara ta det lugnt som står på schemat, min underbara son

tycker nämligen att det är jätte kul att vakna klockan FEM!!!

Jag var inte road i helgen när han gjorde det och jag vart inte road i dag heller....

Just nu är han lagom så trötter men kan inte komma till ro och så är

ju Cassandra hemma så även om han somnar får jag nog inte sova.

Hur ska man orka hålla sig vaken och gå på föräldra möte ikväll då???

Av Madelene Larsson - 9 mars 2010 21:43

Då var ännu en dag avklarad denna vecka....phu!!

I dag har jag äntligen målat klart pannrummet och den nya pannan har kommit så nu ska man bara vänta lite till innan vi har en ny panna....elräkningen kom idag och det får ju en att längta ännu mer 5 808 på en månad det är AAAHHHH!!!

Jag har haft besök hela kvällen både i dag och i går och idag va det inte änns kul, jag ville helt ärligt bara att dem skulle åka HEM!!!

Jag älskar min bror och hans fru men nu har dem vart här FÖR ofta!!

Presentation

Jag och min älskade familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards